středa 20. března 2013

Rozbalená GIVEAWAY


Balíček z narozeninové giveaway dorazil k Lole na Slovensko, tak vám ho můžu konečně (virtuálně) rozbalit i na mém blogu :-)

Už jsem prozradila, že to bylo něco provensálského, něco ručně tvořeného, něco na zub, něco co voní levandulí :-) Ve finále byly balíčky dva! Vzhledem k Lolině věku à la za dva měsíce maturantka, jsem měla obavu zda jeden dárek ze tří najde u ní uplatnění. Na otázku co ona a alkohol mi byla sdělena odpoveď že se nekamarádí, a tak jsem jí nabídla výměnu šitou na její mladé tělo :-) Lola s radostí přijala, ač nevěděla co mění ani za co ;-)

Balíčky odešly zabalené tak jak byly vyfocené, přibalila jsem "pletýnku" do růžového hedvábného papíru a tady jsou:

Původní verze :  

  
A výměna, inspirována Lolinou zálibou v levanduli :


Hezky po pořádku... provensálské je všechno :-) Vše ručně tvořené, vařené, připravované. Na zub je pâtes de fruits a byl vin d'orange. Levandulí krásně voní fusette a teď i brume d'oreiller. Cedulky jsou dvoje, jedna francouzská s názvem, jedna česká "s návodem" co s tím :-) A co tedy s tím ?







Pâtes de fruits - ovocné želé, rovnou do pusy ;-) Staroprovensálská pochoutka, tradičně tvoří jeden ze třinácti dezertů na štědrovečerní tabuli. Teď se připravuje i průběžně podle sezónního ovoce. Do balíčku jsem připravila na ochutnání  jahodové, meruňkové a z červeného rybízu.    









Vin d'orange
- aperitiv z pomerančů, na tenhle jsem použila pomeranče z naší přímořské zahrádky. Podávat vychlazené s kostkou ledu, nejlépe ve stínu olivovníku a k tomu uzobávat olivy nebo krutony s tapenádou :-)  





Fusette - "pletýnka" z čerstvě natrhané levandule. Květy jsou uvězněné ve stéblech a stužkách. Krásně voní dlouhodobě, stačí občas jemně promnout v ruce pro znovuobnovení vůně. 










Brume d'oreiller - aneb polštářová mlha :-) Zatřepat aby se esenciální olej z levandule promíchal a poprášit polštář na sladké spaní. Dá se použít i jako vůně interiéru a přenést se tak do Horní Provence, odkud tato esence pochází.










Od zítra postupně vyvěsím recepty a DIY, jako malý dárek pro vás :-) 
Krásný večer !



__________

ODKAZY NA DIY A RECEPTY:
Levandulová fusette: http://anyzovka-v-zemi-cikad.blogspot.fr/2013/07/diy-levandulova-pletynka.html
Ovocné pâtes de fruits: http://anyzovka-v-zemi-cikad.blogspot.fr/2013/03/ovocne-zele-bonbony.html
Polštářová mlha: http://anyzovka-v-zemi-cikad.blogspot.fr/2013/12/diy-mlha-na-polstar.html
Pomerančový aperitiv: až bude další úroda! (pomeranče se sklízí v lednu ;-)

28 komentářů:

  1. Moc krásné dárečky jsi připravila. Docela mě zajímá to želé. Škoda jen, že u nás ta levandule nevoní, tak jako u vás. Cítím tu vůni až k sobě domů. Krásné dny Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Rijo! Želé příjde na pořadí první :-) S levandulí je to tak, že v Čechách se většinou prodává různě křížená aby vydržela zimu, dovežená z Holandska. A tak je sice odolnější ale je to na úkor něčeho jiného... Některé okrasné druhy (třeba bílé květy nebo takové plamínky) jsou ještě krásnější než klasická levandule ale zato nevoní vůbec. Kamarádce v Čechách se osvědčilo si vypěstovat levanduli z místních semínek do květináčů a v zimě zazimovat. Je to sice delší ale vydrží několik let :-)
      Krásný jarní den, s nádechem levandule

      Vymazat
  2. Wau...to mi spadla brada, jak jsi šikovná! :) A naprosto šílenou závist ve mě probudila tři slova..." naše přímořská zahrádka". Krásný den! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až se rdím, za poklonu :-) Díky moc, Olivko! Místo naše zahrádka jsem mohla napsat naše zahrádečka neb není větší než kapesník ;-) Ale i tak se tam vešly dva pomerančovníky, jeden citronovník, jedna broskvoň, dvoje keříkové růže, levandule a spousta dalšího kvítí :-) Sice do sebe strkají lokty ale z balkonku - vstup z ložnice prosím !! ;-) je na ni božský pohled při ranní kávě. Obzvlášť v květnu kdy úžasně voní květy pomerančovníku. Omamné! Ale užívám si to zřídka... jen o víkendech, a ne všech, neboť se dělím o místo na slunci s Provence chtivými turisty :-) Pro nás je to víkendový byt u moře, který pronajímáme v létě na týdenní turnusy a v zimě si tam hřeje kosti tchýně ;-)

      Vymazat
  3. Mňáááám :-) moc se těším na recepty :-) Dnes u nás konečně po delší době svítí slunko, co nejdřív snad zasadíme keříky černého a červeného rybízu, co máme už připravené ve sklepě, takže recept na želé se časem určitě bude hodit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept na želé i pozdrav do jarních Čech dneska posílám ! :-) Já mám letos po úrodě :-( Na zahradě na chalupě v horách řádil přes zimu divočák a jak jsem o víkendu zjistila, všechny keře nám zničil... Ještě že bude úroda z ovocného sadu, na strom nevylezl ;-)

      Vymazat
  4. viem ze zavis je hrozne zla vlastnost...:) ale toto tak troska zavidim :))) mooooc krasne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Zuzi! Pošlu recept, na čekanou, než bude další giveaway když tahle ti unikla :-)
      Krásný jarní den

      Vymazat
  5. Ta se teda má... :-) Krásné dárky a ta levandule mi voní až sem :-) Aný, hezké jarní dny v Provence! Pa Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Moni :-) Tobě taky, krásné jarní dny, doufám že jaro dneska zaklepalo na dveře !!
      Zdena

      Vymazat
  6. Jůůůů, tak to se budem těšit ...... krásné dárky .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marki. Dneska vyvěsím želíčka :-)
      Krásné jaro u Tebe !

      Vymazat
  7. s tým vinkom by si potešila môjho drahého - on je labužník .. a mňa zas so želé .. samozrejme, obaja máme radi home-made vecičky .. juuj, až závidím, ten pokoj a vôňu Vášho domova "domoviny" v Provance.
    Vicky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vicky, děkuji za milý komentář a návštěvu u mě. Až budou recepty na blogu, můžeš si vytvořit pravou provensálskou domovinu i u vás ;-)
      Krásný jarní den přeji a levandulový vánek posílám :-)

      Vymazat
  8. už sa teším na ten recept na to želé :) a až sa podarí musím dať ochutnať aj kamoškám

    OdpovědětVymazat
  9. To nikdy nezvládnu, ale vypadá to naprosto úžasně. Hlavně to malinový ... .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale kdeže! Recept na želé už nemůže být jednodužší a vykrajovat zvládnou i děti ;-) Tak hurá do toho půl malinového želé je hotovo :-)
      Krásný víkend a děkuji za návštěvu!
      Anýzovka

      Vymazat
  10. Aaach jaj,vidim,ze pocas moje nepritomnosti mi toho vela uslo :( ale ze taketo nadherna giveaway,tak to si neodpustim !!!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, sladká Dulce, od tebe mě to těší dvojnásob!! Neboj, bude další! A nebo ještě lépe: až dorazíš k nám do Provence, tak něco na zub a něco levandulového tu na tebe bude určitě čekat ;-)

      Vymazat
  11. Juu,to uz aby som rovno zacala balit kufre :) ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Anýzovko.Tvůj blog jsem objevila teprve nedávno.A jsem moc ráda,že jsem ho objevila.Ta"pletýnka"je nádherná.Jsi šikovná..Já si je pletu už několik let,myslím,že jsou docela podařené.Ale takovou dvojbarevnou jsem ještě neviděla.A to je pro mě velká výzva.Jen co rozkvetou levandule,musím ji vyzkoušet.Snad to zvládnu.Barča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Barčo, děkuji za moc milý komentář a virtuální návštěvu u mě v Provence. Jsem moc ráda že jsi můj blog objevila a že se ti líbí :-)
      Dvoubarevná "pletýnka" je o trošku pracnější než jednostužková ale není to nic extrémně náročného. Jestli pleteš fusettes několik let tak ji zvládneš snadno, stačí jen přijít na to jak stužky proplétat po řádkách aby na sebe navazovaly a z venku to nebylo vidět. Toť vše. Jinak až propukne levandulové sezóna tak dám na blog slíbené DIY s návodem na pletýnky :-)
      V Aix na vánočním trhu dokonce prodávají pletýnky několikabarevné nebo stužky v kombinaci s krajkou a dokonce vytvarované do tvaru vánočních ozdob. Je to nádherné! A to je zase výzva pro mne :-)
      Krásné dny a tvoření!

      Vymazat
    2. Už se těším na další zajímavé články,recepty a návody.Dcera jede příští týden s přítelem do Provence.Určitě se porozhlédne i po pletýnkách a nějakou přiveze na ukázku.Můžeš mi,prosím,poradit ještě nějaké místní speciality,po kterých by se podívala?Přeji krásný(tady u nás upršený)den.Barča

      Vymazat
    3. Tak to doufám že se tady vyčasí než dorazí! Tady totiž letos nadměrně prší :-(( Je to hrůza!! Ani z levandulí v polích nic nebude :-/
      Poradím ti moc ráda ale tady každé město, ne-li vesnice mají vlastní speciality. Pletýnky/fusette nevím zda sežene, je to staroprovensálské umění, velmi málo k vidění. Z ručních prací jsou krásné vyšívané záclony do oken (na půl okna), ubrusy a přehozy na postele technikou tzv. piqué nebo boutis. Keramika, ať už užitková nebo dekorativní. Výrobky z olivového dřeva (mísy, servírovací příbory, hmoždíře). Určitě stojí za to si koupit pravou esenci z levandule v okolí Valensole. Klasicky mýdla z Marseille 72% olivový olej. Z jídla a pití je to bezpočet! Olivový olej z olivovníků v Provence, růžové víno (výnikající je to z Bandol), pravý šafrán z Provence (ne ten na trhu), "cop" z česneků (teď jsou na trhu čerstvé, jsou velmi silné a vydrží celou zimu), levandulový med (výborný mají u pana Sapone v Riez), samozřejmě provensálské koření (ale spíš než už namíchané - kontrolovat etikety jestli není z Polska!! tak koupit bylinky zvlášť - tymián, rozmarýn,saturejka...) Ze sladkého nougat, calissons d´Aix, kaštanové pyré a zavařeninu, fíkovou zavařeninu... A mohla bych psát dál ještě dlouho :-) To by bylo na dlouhé čtení!
      Nejlepší bude když mi napíšeš kam mají v plánu zajet a já tipy "ušiju na míru" :-) Můj mail: anyzovka@gmail.com
      Posílám spoustu pozdravů a přeji dceři s přítelem úžasnou dovolenou v Provence !

      Vymazat
    4. Milá Anýzovko,moc děkuji za rady.Dcera se určitě bude muset podívat po těch záclonkách.Nejlíp bude,když jí dám tvoji odpověď přečíst.Přijede na víkend na Moravu,tak písnu mail,kam všude v Provence pojedou.Musím se přiznat,že jí tu cestu docela závidím.Přeji krásný večer.Barča

      Vymazat
  13. Juj..... Citam a citam a preklikavam a zasnem....
    Nikdy som nebola v provence, ale tak rada by som tam sla nadychat sa toho vzduchu. Verim, ze vonia levandulou. Na pletene levandulky si pockam( na navod).
    Mna zaujala aj ta vankusova hmla... Rozprasovac. Prosim si navod.
    A hned si ta pridavam do oblubenych blogov... To musim sledovat...
    Maj sa krasne
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani,
      vždy mě moc potěší když můj blog navodí provensálskou atmošku a ovoní levandulí váš domov :-)
      Na pletýnku se chystám tento týden, čekala jsem až pokvetou levandule abych návod mohla fotit a samozřejmě přidám i mlhu na polštář. Levandulová sezóna v plném proudu si to žádá :-)
      Děkuji moc za návštěvu u mě a budu se těšit na další.
      Krásné léto,
      Zdena 

      Vymazat

Tento dialog je pro mne provensálským kořením - dodá blogu chuť a šťávu ;-)

PS: pokud nejste blogo-webo nadšenci, můžete komentovat pod rubrikou "Anonymní". Palec zde ovšem neotisknete, vaše jméno či pseudonym ano ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...