neděle 15. června 2014

Last minute do Provence

Stíží jsem přistála v Marseille z Tokya a už jsem zase fuč :-) Má cesta po Japonsku byla velmi hektická, workshopy navazovaly na pracovní setkání, řádně prokládáno objevováním, ochutnáváním, prozkoumáváním nepoznaného. Japonsko bylo úžasné a zdaleka předčilo má očekávání <3 

Ještě před odletem do Japonska jsem si pragmaticky naordinovala odpočinkovou dovolenou. Lítat po světě je báječné a obohacující, ale v tempu v jakém to praktikuji, nalítáno tisíce mílí, přesuny z časových pásem, jetlagy... je prostě někdy třeba zastavit a nic nedělat. A když nic, tak nic :-) Dovolená sólo, bez Provensálce, bez lítání, bez auta, bez vaření, bez kompromisů, bez "měla bych". Abych klidu byla schopná a neměla nutkání stále někde poletovat, objevovat, přilepená na objektivu fotoaparátu, cíl dovolené musel být pro mě známé místo. Moře byla podmínka. Kam jinam vyrazit než do našeho letního bytu na provensálském pobřeží? 

Mé týdenní lelkování jsem zahájila právě dnes :-) Tělo uvězněné v pásmu +7 hodin, šla jsem si zaplavat do moře za svítání a v sedm už jsem seděla v kavárně v přístavu, usrkávala kafe černé jako noc a ulupovala k němu nadýchaný croissant. S košem v ruce jsem se vydala na trh a vykoupila všechno sezónní ovoce, přihodila zeleninu na saláty, čerstvou ricottu na dezert a lahvinku růžového na apero. Poobědvala jsem doma na terase, pasta-pesto-parmezán od pravé Italské mamma. Zatímco jsem si vychutnávala slaďoučký meloun z Cavaillon, pozorovala jsem z terasy naši zahradu růst: malinkaté zelené citronky, stíží rozpoznatelné pomeranče a již dost velké broskve. Sklizeň bude bohatá! Odpoledne jsem prokládala lelkování, čtení designových časopisů a koupání v moři. Nabitý to program :-) Navečer jsem si dala na terase apero - sklenku chlazeného Bandolského růžového a olivy v provensálských bylinkách. A velmi dobře naladěna jsem se vydala do přístavu na večeři s přáteli...

Chcete také? Dovolenou a odpočinek v Provence? Azurové moře, blankytnou oblohu, zpěv cikád? Projít se levandulovým lánem v květu? Stačí si přát! A já vám to přání splním :-) Náš letní byt je v červenci k mání. Co říkáte na last minute snovou dovolenou v Provence ;-)

Náš apartmán se nachází v přímořském letovisku Bandol, v provensálském regionu Var (mezi Cassis a Toulon). Do přístavu na kávu a na denní trh je to 100 metrů a na nejbližší pláž 250. Jsou tady krásné zátoky, ostrovy Bendor a Les Embiez, kolem dokola vinice vyhlášeného růžového A.O.C. Bandol. Nechybí "zavěšené" vesnice na skále jako Cadière d'Azur či Castellet, pitoreskní Sanary sur Mer, trendy městečko Cassis a jeho vyhlášené calanques de Cassis (zátoky v pískovcovo-vápencových skalách). V Saint Cyr můžete ochutnat tu nejlepší zmrzlinu na provensálském pobřeží od Monsieur Popol a výlet do fialových levandulových lánů kam až oko dohlédne vám zabere do Valensole hodinku a půl. 

Pláž Renecros (5 minut pěšky)
Ostrůvek Bendor (5 minut lodí z Bandolu)
Divoké pláže a průzračná voda na ostrově Les Embiez
Pláž de la Résidence (250 metrů od apartmánu)
Pitoreskní rybářské městečko Sanary sur Mer (5 km)
Vinice v okolí Cassis s projížďkou přes hřebeny s nádhernými výhledy na pobřeží
Levandulová krása v okolí Valensole kam se podíváš
Náš apartmán má kompletně vybavenou kuchyň, jídelnu s obývacím koutem, velkou ložnici pro 3, terasu zalitou sluncem s posezením a výhledem do naší citrusové zahrádky.  






Ubytování od soboty do soboty za last minute cenu 430€ (11.800 Kč) místo běžných 530€ (14.580 Kč) včetně ložního povlečení, ručníků a úklidu. 


Stačí sbalit plavky, okulky, plážovou deku a provensálský sen může být i váš. 
A já si udělám radost vás osobně přivítat :-) 


* * * * *

Než se dostanu k fotozápiskům z Japonska - budou dvoje - cestovní a kreativní :-) připomínám, že máte ještě deset dní možnost připojit se do narozeninové giveaway a pokusit štěstí o obláčkové prkénko z mé dílny či kreativní překvapení z Japonska (více zde).

_____________________
Foto © Anýzovka v zemi cikád


  

57 komentářů:

  1. Nádherné, překrásné fotky. Tohle bych si přála jednou zažít, ale bohužel to není v našich možnostech. Děkuji za krásné obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se jednou provensálské přání splní <3
      Krásné léto a děkuji!

      Vymazat
  2. Anýýýýý, Ty mi dáváš! letěla bych HNED! Ale být tam sama?Písnu Ti na FB.Popřemýšlím....zasním se...uvidím. Spočítám atd. Mávám a užij si samotu! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samota u moře není vůbec špatná :-)
      Podle aktuální situace na FB, sama tady nebudeš a už jsi i na pláž vybavená :-D
      Moc se těším, Marcelko, na zářijové setkání <3
      Mávám do irských vřesovišť!

      Vymazat
  3. no pání - jela bych hned :-) loni byla už levandule sklizená. Užij si samotu a díky za krásné fotky.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věruš!!
      Přeji krásné léto provoněné levandulí :-)

      Vymazat
  4. Bylo by to od 28. do 5.7.? A vyspí se tam 4 nebo je to nereálné? 2 děti (6 a 9) a 2 dospělí?
    Pokud ano, prosím o rezervaci a během dneška dám vědět. Díky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ach Aný, ty mi dáváš .-) Jela bych hned, to je sen... jdu to promyslet! Mnoho pozdravů do Provence!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych tě tady moooc ráda osobně přivítala, Moni, a dala společně sklenku růžového <3
      Moc zdravím na kouzelnou zahradu!!

      Vymazat
  6. To je nádhera. Letos asi ne, ale možná někdy ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden nikdy neví kam nás toulavé boty zavedou :-)
      Krásné léto a děkuji!

      Vymazat
  7. Aný, tak to je sen! Chci taky takový letní byt! A klidně bych jela i sama, protože momentálně mi jde z dětiček hlava kolem a to Marťovi začínají prázdniny o týden dřív :-) Akorát bych brala termín v září, protože červenec už máme jednak rozplánovaný a taky já musím vybírat o něco chladnější měsíce :-( Ale nádherně jsem se pokochala, úplně se tam vidím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, můžeš ho mít! Na týden v září ;-)
      Chladněji bude sice tak o 5-7°C, za to moře bude vyhřátější po létě a turistů o fous méně :-) I cena o pár stupňů spadne, babí léto za 380€.
      A sólo dovolená? Ta je báječná :-D
      Mávám z ráje a děti vyslat někam k potůčku hrát si na piráty a bude tiše po pěšině ;-)

      Vymazat
    2. No holka, tak to je výzva! Hele, tak já to doma proberu, asi by to byl až druhý týden v září, protože první Marťa nastupuje školu a pošlu ještě maila! To by bylo super!

      Vymazat
    3. Když ti to klapne, bude to moc fajn!! Moc ráda tě tady, Baru, uvidím <3

      Vymazat
  8. Páni, nádherný byteček .... a ta levandule voní až sem ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  9. Panenko Podsrpenská, to by bylo něco úžasného....to zažít. Ale s mou, či naší nedomluvou cizí řečí by to byl nadlidský výkon pantomimy. Ale nádherný by to bylo, to bez debat :o)
    A fotky úplně "žeru" očima, nádhera veliká. Krásný naordinovaný odpočinek přeji....před dalším letem světem. Eli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D :-D
      Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že pantomina funguje ve všech koutech světa ;-) Moje maminka tady přišla na fígl jak se zeptat na cestu: zásadně česky oslovovala pouze Ruské turisty :-D Došla vždycky ;-)
      Děkuji moc a spoustu provensálských pozdravů posílám!

      Vymazat
  10. Tak to by byla náádhera!!! Sen! O tomhle sním roky...... A moje děti sní o moři :-) Kéž by jsi to uspořádala i příští rok. Jela bych hned. Letos to není bohužel už v našich finan možnostech.... dovolenou jsme neměla 9let .) opravdu sen...a tak se budu kochat dokola těmi krásnými fotkami :-) Krásný den!! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9 let bez dovolený, Evi :-O Tak to se to provensálské přání MUSÍ splnit!!! Držím všech deset!!!
      Krásný knec týdne a děkuju!!
      PS: a ano, pořádáme každoročně ;-)

      Vymazat
  11. Any, Váš apartmán je úplne ako sen :) a keď si predstavím, že by sa mi mohol splniť... krásne dni Vám želám. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říká Olivka, stačí si hooodně přát a přání se plní :-)
      Krásné léto i vám!!

      Vymazat
  12. Any, to je nádhera! Jela bych HNED !!! Jen já s manželem, bez dětí ... krásná představa.... Byli jsme vloni touto dobou v Paříži, to bylo nádherné! Provence na mě zatím čeká ... letos už máme prázdniny naplánované, možná září, ale to už zase nebude levandule ... tak příští léto? Děti bych dala k babičce a už se tam vidím...
    Jestli bude možnost, tak bych jela příští léto.
    Papa a užij si dny volna
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh, romantická dovolená v levandulové Provence se profiluje <3
      Pronajímáme každoročně od 15.června do 15. záři + před/po dle dohody ;-) Takže Provence a s levandulí může být příští rok vaše ;-)
      Děkuji a přeji krásné prázdniny!!

      Vymazat
  13. Kateřina - Tři kopečky15. června 2014 v 13:20

    Taky by mě zajímalo, zda by šlo přihodit ještě jedno děcko, které by mělo s sebou vlastní skládací postýlku..(5let a 20 měsíců).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malé navíc a s vlastní postýlkou je bez problému :-)
      V koupelně je sice sprcha ale provensálská, t.j. 50cm hluboká (keramický spodek) hosté s malými dětmi využívají jako vaničku.

      Vymazat
  14. Přesně tohle na Provence miluji! Tu pohodu, slunce, moře, vůni rozkvetlé levandule (stále na ni nemám štěstí, když přijedu do Francie, bývá již sklizená). Dovolenou však plánuji téměř s 3/4 ročním předstihem, takže letos to vychází (a snad i vyjde) na okolí Montpellier a Narbonne. Jinak bych razila s kámoškami HNED! Kterým dopravním prostředkem je sem nejlepší dorazit? Poradíte?
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto mám Provence tak ráda <3
      Levanduli plánovat na konec června a první polovinu července - to stopro bude na nejznámějších místech :-) 15/7 každoročně začíná sklizeň ve Velansole Levandulovými slavnostmi a pak se postupně sklízí směrem do výšin. V půlce srpna se dá ještě najít levandulový lán, jen se musí vědět kam za ním a cesta je delší...
      Doprava do Provence? Myslíte sem nebo do Montpellier? Do Marseille lítá v sezóně Air France 3x týdně přímé léty z Prahy, teď na červenec je třeba zpáteční letenka za 3500 Kč :-) Jen doufám že příští rok vrátí hodinu příletů na poledne jak tomu bylo loni, namísto letošní půlnoci...
      A pokud vás jede víc a chcete hodně cestovat a objevovat, tak rozhodně autem. To se dá taky snáž naplnit provensálskými laskominami ;-)
      Krásnou dovolenou na jihu!!

      Vymazat
    2. Moc děkuji za odpověď a dopravu jsem myslela "k vám" :-) Mít vlastního autodopravce by bylo super, leč na to se žádná z mých kámošek necítí... ale bylo by to krásné, to vím, už s ohledem na ty laskominy, kterými bychom to auto asi přetížily :-) Zatím jsem do Provence jezdila ve ne-levandulových měsících, v květnu a srpnu, to ještě není a pak už není...Musím vybírat lepší termíny. Ještě jednou díky za info!
      Eva

      Vymazat
  15. Před 20 lety, jsme mohli být, po dobu léta občas sousedky:-) Six Fours jsou na dohled:-) (Dnes, už jen suvenýr-suvenýr)
    Už se těším na reportáže z Japonska!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, mohly jsem si dávát sraz na půli cesty v Sanary :-D
      Už brzy budou :-) A děkuju!!
      Krásné léto!

      Vymazat
  16. Balime a jedeeeeem ! ;o) Pavla a Miloud

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekáme na vás se sklenkou růžového!!! :-D
      Mávám do Nevers!!

      Vymazat
  17. Nádherné pokocháníčko, úžasný klídek dýchá z vyprávění a apartmánek je přímo snový! Mějte krásný odpočinek, pa Maru

    OdpovědětVymazat
  18. Oooooch, aka to nadhera... A aka skoda, ze zajtra odchadzame na dovolenku. Velmi sme tento rok doma zvazovali Pravensalsko. Len sa nam nic nezapacilo na prvy pohlad ;-) Ale vasmu apartmanu davam tisic bodov. Mozno buduci rok ;-) Budem si pamatat (informovala som aj manzela) :-) Uzivaj si leto, Alexandra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásnou dovolenou vám přeji!!
      Moc děkujeme!! Příští rok jsou u nás dveře otevřené ;-)

      Vymazat
  19. Teda Aný, to je krása i ta cena! Pouvažuju o září, asi s kámoškama, muž už prý nikam nejede:-))) A vidět se s tebou u vás!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jani, to by bylo super!!! Moc ráda si s tebou sednu pod platan na sklenku <3
      Mávám do brdských lesů!

      Vymazat
  20. Ty fotka, ta místa, levandule....úplně jsi mi připomněla loňskou dovolenou v Provance....bylo tam nádherně! Čtyři roky po sobě jsme si francouzské pobřeží nenechali ujít, vždycky jsme bydleli ve Fréjusu...letos asi vynecháme, i když tvojí nabídce se vážně těžko odolává:-))) Užívej dovolenou a sluníčko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okolí Frejus je taky krásné!! A čtyři léta za sebou v zemi cikád, to je sen <3
      Děkuju moc, Péťo!!
      Krásné léto!

      Vymazat
  21. Dobrý den,
    zajímal by mě termín 5.7 až 12.7, máte ještě volno? :-) Děkuji, Michaela

    OdpovědětVymazat
  22. Provence je už dlouho můj sen, bohužel nebo bohudík už za 14 dní jedeme do Anglie, tak snad příští rok :-))

    OdpovědětVymazat
  23. Náhodou jsem objevila Váš/Tvůj blog a hned čtu o Francii, to je pecka! Do Provence bych ráda...<3
    přeji pěknou lenošivou dovolenou, Štěpka

    OdpovědětVymazat
  24. Jsem moc ráda,že jsem dostala odkaz na váš levandulkou vonící blog♥V 50ti letech se mi splnil můj velký sen a navštívila jsem s 2 kamarádkami Provence,konkrétně město Sault.Sice je to už tři roky ale já na to stále vzpomínám a pevně doufám,že se tam ještě někdy vrátím!Tento měsíc jsem Francii navštívila znovu,tentokrát to bylo město Antibes....i tam bylo hezky ale mezi námi...Provence to nebyla.Přeji vám krásné léto plné sluníčka,pohody a také...levandulky:-)...♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  25. Tak to je opravdu nádhera... S přítelem jsme byli ve Francii minulý rok, ale jeli bychom zas... :) Projeli jsme toho více, ale hlavně mě dostalo La Londe les Maures, tam jsme byli týden ubytovaní a taky Saint Tropez :) Hned bych se na ta místa vrátila. Francie je neskutečně krásná :)

    OdpovědětVymazat
  26. Tak to je krása, fotky mě nalákaly levandulovou dovolenou:) Chtěla bych se zeptat, zda máte volno od 21/7 do 26/7? Předem děkuji za info a přeji krásný den! Tereza

    OdpovědětVymazat
  27. Zdá se, že nevím jak tady publikovat pod svým jménem..ale za týden ve vašem bytě bych položila život! Bez diskuze, cena jedinečná ale sakra nemám v červenci už ani jeden den volna:(( Kdyby nabídka padla na příští léto tak rezervuji s předstihem hend ted! Moc Vás zdravím! Jana Kalenda Hrabánková

    OdpovědětVymazat
  28. Nádherné - ubytování i prostředí! Že by třeba někdy...? Tak já budu nějaký čas snít, třeba se sen splní :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Taky mám v plánu se do Francie a Provance podívat. Zatím jsme byli jenom v Chorvatsku a Itálii a i tam to bylo super. Na dovolenou jezdíme jen na 10 dní. Jednak kvůli penězům a hlavně si nemůžu vzít na tak dlouho dovolenou. Dětem to stačí. Na zahradě máme velký bazén, takže mají možnost koupání. K bazénu jsme si pořídili technologickou šachtu z https://www.albixon.cz/technologicke-sachty/ , takže se o údržbu vody nemusíme nijak starat.

    OdpovědětVymazat
  30. Do Provance bych se chtěla taky podívat. chutnat pravé francouzské víno přímo na vinici při západu slunce, to musí být idylka. Doufám, že se mi to někdy splní :-) . Vůbec by mi nevadilo si postavit stan někde v přírodě a užívat si čerstvý francouzský vzduch od rána do večera :-) .

    OdpovědětVymazat

Tento dialog je pro mne provensálským kořením - dodá blogu chuť a šťávu ;-)

PS: pokud nejste blogo-webo nadšenci, můžete komentovat pod rubrikou "Anonymní". Palec zde ovšem neotisknete, vaše jméno či pseudonym ano ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...