sobota 13. října 2012

Fíkobraní


Poté co jsem vykoupila polovinu stánků na Fíkových slavnostech v Sollies (důkaz doličný zde ;-) a má fíková horečka si vyžádala trojí cestu do auta, abych odložila koše a uvolnila tak ruce na další koštovačku, jsem stanula doma před stolem hojnosti (roh by to totiž nezachránil ;-)

Byla jsem u takového fíkového vytržení, že mi hlavinka pracovala na plné obrátky co z fíků vytvořit, sliny se mi sbíhaly a nevěděla jsem co dřív … takže ve finále to dopadlo tak, že jsem prostě musela vyzkoušet VŠECHNO ! A kdyby fíková nůše nedošla, tak bych vyvářela dál a dál :-)



Takže popořádku (kliknutím na zvýrazněný text se rozbalí recept) :


Zavařeniny :
  • Fíkový džem
  • Celé fíky zavařené v sirupu
 
Sladké :

Slané :
  • Salát s fíky, rukolou, mozzarellou a piniovými oříšky
  • Kachní 'magret' s pečenými fíky
 
Nápoje :
  • Fíkový aperitif
  • Fíky naložené v rumu


Fíkovou sezónu neoficiálně ukončí slavnosti fíků 27 a 28. října ve středověké vesničce Vézenobres*, tak máte ještě čas něco fíkového ochutnat :-)

___________
* vesnička se nachází v departementu Gard, který s Provence sousedí, nejblíž jí jsou Avignon a Arles

10 komentářů:

  1. Určitě vyzkouším, miluji Provence. Moc krásný blog. Hezký večer. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upozorňuji že krásně voňavé a slaďoučké fíky jsou návykové :-)
      Děkuji! Zdena

      Vymazat
  2. Anyzovko, ty jsi uplna fikova lejdy!!(kdyz ne diamantova)...jsem zvedava, kdy i my, tady v Aix, budeme pozvani k vam na fikovou party?????Vypada to vsechno uplne uuuzasne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diamond lady je jen jedna ;-)
      Fikobrani uz je passé ... ale kdyz si pockate na listopad, tak pojedeme pro tucne husy do Dordogne na domaci foie gras, k tomu nakladane fiky, zapijeno fikovym vinem ;-)

      Vymazat
    2. To jo, diamond lady by si clovek 2x nevymyslel..no my si radi na pozvani v listopadu pockame, poradne to rozjedeme!!!Fikove vino & domaci fois gras - on dit ouiiiii!!!

      Vymazat
    3. To mi bylo dopredu jasny ;-)
      Mame sice diar zabookovany az do konce ledna 2013 ale jednu veceri se vzacnou navstenou z Aix en Provence si nemuzeme nechat ujit :-)

      Vymazat
    4. U vas ve Vinon, to uz je jako nekde na ministerstvu, clovek aby se musel hlasit pul roku (minimalne) dopredu!Furt to nekde lita, jako des papillons!

      Vymazat
    5. To vis, zvyk je zelezna kosile ;-) Ve Vinon uz vsak nemusim psat referatniky ani TICy :-D Zaminaci pochopi ;-)

      Vymazat
  3. Pááni, to je na celou kuchařku:-)))
    Džem vypadá lákavě, ten bych určitě zkusila...
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D
      Je moc dobrý, dělala jsem verze 3: klasiku s vanilkou, s kořením a celé fíky v sirupu. Recepty doplním hned jak to stihnu ! ;-)

      Vymazat

Tento dialog je pro mne provensálským kořením - dodá blogu chuť a šťávu ;-)

PS: pokud nejste blogo-webo nadšenci, můžete komentovat pod rubrikou "Anonymní". Palec zde ovšem neotisknete, vaše jméno či pseudonym ano ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...